Nākamo periodu
izdevumu dokumentu uzskaite nodrošina automatizētu grāmatošanas procesu, lai
reģistrētu nākamo periodu izdevumus atbilstošajos grāmatvediskajos kontos.
 
Darbības, kas veicamas, lai nodrošinātu nākamo periodu
uzskaiti (Norēķini-> Saraksti-> Pakalpojumi):
 
- automatizēta grāmatošanas procesa
nodrošināšanai, pakalpojuma aprakstā nepieciešams noteikt grāmatvedisko kontu
- lai būtu iespēja pakalpojumam norādīt konkrētu
periodu, pakalpojuma aprakstā jābūt atzīmētam kritērijam:

Nākamo periodu izdevumu dokumentu iespējams ģenerēt
balstoties uz ievadīto iepirkumu dokumentu un tā saturā norādītajiem
pakalpojumiem. Aizpildot iepirkuma dokumenta saturu, nepieciešams norādīt
atzīmi, ka ievadītais pakalpojums tiek attiecināts uz nākamo periodu izdevumiem
un norādīt pakalpojuma periodu:

Lai no ievadītā iepirkumu dokumenta, tiktu sagatavots nākamo
periodu izdevumu dokuments, nepieciešams izvēlēties funkciju: „Izveidot nākamo
periodu izdevumu dokumentu”:

Rezultātā tiks atvērts dokuments, kurā fiksēti iepirkumu
dokumenta saturā ievadītie pakalpojumi ar atzīmi “iekļaut nākamā perioda
izdevumos”:

Balstoties uz šo izveides logu, iespējams izveidot izdevumu
dokumentu tām pozīcijām, kuras tiks atzīmētās.
 
Rezultātā tiks piedāvāts paziņojums, kurā būs iespēja atvērt
sagatavoto dokumentu:

 
Izveidoto nākamo periodu izdevumu dokumentu ir iespējams
atvērt uzreiz, vai arī no darba režīma: Norēķini-> Dokumenti-> Nākamo
periodu izdevumi. Atverot sagatavoto dokumentu, tajā iespējams veikt nepieciešamos
papildinājumus – koriģēt periodu, norādīto nākamo periodu izdevumu
periodiskumu, koriģēt esošās dimensijas, utt.:

Ja
esošajā dokumentā ir veiktas izmaiņas (mainīts
periodiskums/dimensijas/periods/utt), tad šīs izmaņas ielādēt dokumenta saturā
iespējams, nospiežot pogu “aizpildīt”:

 
Pēc nepieciešamo korekciju veikšanas, dokumentu nepieciešams
saglabāt un apstiprināt!
Turpmākais grāmatošanas process, atbilstoši norādītajam
periodiskumam, iespējams no Norēķinos pieejamās atskaites:
Norēķini-> Atskaites-> Nākamo periodu ieņēmumi/izdevumi! Filtrā norādot
nepieciešamos kritērijus atlasei – iespēja atlasīt ierakstus kopsavilkuma
veidā, atlasot uz šo brīdi neiegrāmatotos ierakstus:

 
Atskaitē tiek attēloti visi sagatavotie un vēl
neiegrāmatotie dokumenti, kurus iespējams iegrāmatot:

Lai nodrošinātu automatizētu grāmatošanu, sākotnēji būtu
jāizveido grāmatojuma šablons: Virsgrāmata-> Saraksti-> Grāmatojumu
šabloni:

Grāmatošana iespējama, izvēloties vienu no grāmatošanas
scenārijiem:
1) Atverot
izvēlēto dokumentu spiežot rīku joslā pogu grāmatot:

2) Izvēloties
multiiezīmēšanu – atzīmēt ierakstus, kurus vēlme grāmatot un iegrāmatot to,
izvēloties rīku joslā pieejamo pogu “Funkcijas”:

Rezultātā būs iespēja izvēlēties sagatavoto grāmatojumu
šablonu un atzīmētos dokumentus iegrāmatot:
Kā rezultātā, izveidotie grāmatojumi
tiks saglabāti grāmatojumu žurnālā būs pieejami Virsgrāmatā, kā arī atverami no
darba režīma: Norēķini-> Atskaites-> Nākamo periodu ieņēmumi/izdevumi:
